Kurs o cyberprzemocy

Końcowy test sprawdzający wiedzę. Składa się z 15 pytań jednokrotnego wyboru.
Aby zdać test i uzyskać imienny certyfikat należy odpowiedzieć poprawnie na 60% pytań

Uzupełnij pola

1. Przestępstwo ścigane z urzędu to:

a. Hejting

b. Stalking

c. Trolling

2. Jednym ze sposobów na uchronienie dziecka przed cyberprzemocą jest:

a. Poznanie jego haseł dostępowych

b. Przestrzeganie etykiety w internecie

c. Niedopuszczanie go do Internetu

3. Dowodami świadczącymi o cyberprzemocy mogą być:

a. wulgarne napisy w ustronnych miejscach w szkole

b. e-maile, SMS-y i MMS-y

c. nagrana telefonem bójka na boisku szkolnym

4. Sprawca cyberprzemocy jest…

a. Nigdy nie jest anonimowy.

b. Anonimowy tylko w swoim domu.

c. Zawsze anonimowy, przecież nikt nie wie kim jest, jeśli się nie podpisze.

5. Obiektem ataków w sieci może zostać:

a. Tylko dziecko o nietypowym wyglądzie, źle sytuowane

b. Tylko nieletni

c. Każdy, bez względu na płeć, wiek czy wykształcenie

6. Jak długo pozostaje w internecie opublikowane zdjęcie?

a. dopóki nie zostanie usunięte przez administratora serwisu lub tego kto je opublikował

b. prawdopodobnie na zawsze

c. przez 3 miesiące

7. Zabezpieczenie dowodów cyberprzemocy polega na:

a. Zarekwirowaniu sprzętu: komputera bądź telefonu

b. Zapisaniu daty otrzymania materiału, treść wiadomości oraz danych nadawcy na dysku komputera

c. Zapisaniu w zakładkach strony www, na której pojawiły się szkodliwe treści

8. Za naruszenie czyjegoś wizerunku w Internecie grozi kara:

a. Grzywny do 1500 zł albo karze nagany

b. Zadość uczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę lub zapłaty odpowiedniej sumy na wskazany cel społeczny

c. Pozbawienia wolności od 2 miesięcy do lat 6

9. Co pomaga w identyfikowaniu sprawców cyberprzemocy:

a. Odpowiedzi a i b są poprawne

b. Numer telefonu

c. Adres IP

10. Które cechy charakteryzują sprawcę przemocy w sieci?

a. Odpowiedzi a i b są poprawne.

b. Podbudowanie poczucia własnej wartości.

c. Brak empatii.

11. Które z zachowań dziecka świadczą o tym, że padło ofiarą cyberprzemocy?

a. Dziecko zaczyna unikać szkoły, ale często spotyka się z kolegami

b. Rezygnuje z ulubionych zajęć, zatraca się w Internecie

c. Wycofuje się z aktywności w sieci, unika kontaktów z rówieśnikami

12. Jakie działania należy podjąć w momencie ujawnienia przypadku cyberprzemocy?

a. konfrontacja sprawcy i świadków cyberprzemocy, powiadomienie rodziców obydwu stron

b. rozmowa z ofiarą, zabezpieczenie dowodów

c. zabezpieczenie dowodów, powiadomienie dyrektora szkoły

13. Co nie jest formą cyberprzemocy?

a. Nagrywanie filmów bez zgody autora, bez ich upubliczniania.

b. Przesyłanie kolejnym osobom ośmieszających kogoś filmików.

c. Śmiech z osoby w realnym życiu.

14. Które właściwości charakteryzują zjawisko cyberbullyingu?

a. Anonimowość, szeroka publiczność, niska kontrola społeczna.

b. Trwałość, kopiowalność, widzialna publiczność.

c. Ciągłość oddziaływania, anonimowość, niska trwałość.

15. Konsekwencje cyberprzemocy dla ofiary to:

a. Smutek, złość, dowartościowanie

b. Agresja, rozdrażnienie, dowartościowanie

c. Wstyd, wściekłość, poczucie krzywdy

Trwa sprawdzanie wyniku